keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Kiitos että luette.

Makaan sängyssä. Olen juuri nukkunut kaksi yötä, ihan ok, ja onnistuneesti toiset päiväunet viimeisen yhdeksän kuukauden aikana. Ehkä siksi voin antaa anteeksi tälle unettomalle. Teen listaa. Mitä haluan elämältä. Katson vieressäni: unen peittämät olkapäät, hikinen lakana selkää pitkin. Käsi hassusti väännetty selän taakse siten että se koskettaa minun mahaa. Tuntuu hyvältä ja vaikealta samaan aikaan. Mitä jos en onnistukaan tässä? Tässä elämässä. Tässä onnellisuudessa. Ja mitä jos minuun petytään? Mitä jos minä petyn? Mitä jos en osaa? Joten teen listaa.

Koska joku viisas joskus sanoi, että ihminen ei usein tiedä mitä haluaa, mutta tietää kyllä mitä ei halua, päätän aloittaa siitä.

Mitä en halua

- olla perjantaina niin humalassa 
- olla turvonnut (liittyen aikaisempaan)
- määrittää itseni sillä, miten näennäisesti siistejä juttuja olen tehnyt ja kuinka muka siistien ja tärkeiden ihmisten kanssa
- valvoa öitä
- elää epäterveellisesti ylipäätänsä

Mitä haluan

- olla terve
- olla paremmassa kunnossa urheilullisesti
- tehdä joskus lopputyön (ehkä keväällä)
- tehdä säännöllisiä asioita
- olla jollekin tärkeä
- kirjoittaa (kirjan)

Yöllä jotenkin sen ymmärtää. Että kuinka paljon tärkeämpää minulle on tämä kirjoittaminen. Ja kuinka hyvältä se tuntuu. Että te luette. Näitä epävarmoja ajatuksia elämästä. Ettekä te välitä kuka muuten olen. Missä bileissä olen käynyt. Ketä tunnen. Tai ketä en tunne. Tai miten pitäisi verkostoitua. Mitä olen tehnyt. Kenen kanssa. Kuka on cool. Missä on siistiä olla töissä. 

Se merkitsee niin paljon. Että tämä merkitsee niin monelle. Ja silloin kaikki näennäisesti hieno menettää hohtonsa. Ja vaikka kukaan ei meistä tunne tai tiedä toisiaan. Ei tiedä kuka on tärkeämpi, kuka tuntematon, kuka kuumin nimi, kuka siivooja. Että vain nämä sanat tuntuvat tärkeiltä, riippumatta muusta. Vain sanat merkitsevät.

Ja se tuntuu niin hyvältä. Ja siksi haluan kirjoittaa. 

Kiitos. 
Ja toivottavasti joskus onnistun siinä.


13 kommenttia:

  1. Kiitos kun kirjoitat. Olet lahjakas kirjoittamaan, jatka sitä.

    VastaaPoista
  2. Olet jo onnistunut siinä <3

    VastaaPoista
  3. Tärkeintä on elää hetkessä. Tässä hetkessä, murehtimatta tulevaisuutta ja harmittelematta menneistä.

    Hyvin sä kirjotat, ja kipeestä aiheesta. Uskomattoman hienosti oot selvinny tapahtuneesta. Oot henkisesti hurjan vahva.

    Ketä se lopulta kiinnostaa, kuka on mitäki. Kuin ukonrähjät saunassa. kaikki munasillaan ja tasa-arvosia.

    Mukavia päiviä (ja öitä) sulle sinne!!

    VastaaPoista
  4. Kiittäisin myös siitä, että kirjoitat.

    Sanat merkitsevät, mutta eniten merkitsee se kuka niiden sanojen takana on. Sinä.

    VastaaPoista
  5. Vau! On aina vau, kun joku tunnistaa, että on hyvä jossain ja varsinkin, että haluaa jotain! Kannustan kirjoittamaan! :)

    VastaaPoista
  6. Sillä mitä itsestään ajattelee, on loppujen lopuksi vain väliä. Jos osaa kohdella itseään hyvin, antaa anteeksi itselleen ja olla kiitollinen. Ei kukaan muu voi sinua määritellä. Vain sinä itse. Jotenkin se hyväolo heijastuu sitten toisiinkin ihmisiin ja jossain vaiheessa huomaa, kuinka paljon pystyy antamaan toisille. Niin kuin teet kirjoittamalla ja valokuvaamalla. Ei ihmisen tarvitse muuttaa koko maailmaa. Ehkä vain pienen palan siitä ja sinä olet myös se pieni pala, osa maailmaa.

    VastaaPoista
  7. Hienoja ajatuksia. Ja kaikki niin totta. Kiitos, että sait minut ajattelemaan samaa!

    VastaaPoista
  8. Ja sä kirjotat sen kirjan!

    VastaaPoista
  9. Kiitos että kirjoitat.

    Hyvää syksyysi!

    Piri

    VastaaPoista
  10. Lämpimiä ajatuksia Sinulle. Käyn välillä lukemassa täällä, ja toivomassa sulle voimaa kirjoittamiseen ja elämään <3 Muistan kun katsoit mun maalaamaa kuvaa Toipilaasta, kirjoitit siitä ja näit sen eri tavalla kuin mä olin ajatellut (tietysti).. En silloin tiennyt, miten totta se mun kuva oli sulle.
    -E-

    VastaaPoista
  11. Olen vakkarilukijasi. Kiitos, että ylipäänsä kirjoitat ja kiitos, että kirjoitat niin hyvin.

    VastaaPoista
  12. Hienoa että kirjoitat! Tekstisi ovat antoisia!

    VastaaPoista